زلزله در خودروسازی ژاپن
 
مسابقات اتومبیل رانی
عـکس ها،فیلم ها،قوانین و... راجبع رالی و مسابقات اتومبیل رانی

کارخانه‌های خودروسازی ژاپن بعد از بروز زلزله و سونامی در این کشور فعالیت خود را متوقف کرده‌اند و مشغول بررسی میزان خسارت به کارخانه‌ها، قطعه‌سازان و بندرها و شبکه‌ حمل و نقل خود هستند.

بیشتر کارخانه‌های خودروسازی بزرگ در ژاپن از این بلای طبیعی در امان ماندند، اما به دلیل خسارت دیدن قطعه‌سازان و حادثه در نیروگاه اتمی این کشور که به قطع برق منجر شد، تولید خودرو در ژاپن به شدت کاهش یافته است. این موضوع هم بر بازار داخل و هم بر بازار‌های خارجی شرکت های ژاپنی تأثیر خواهد داشت.

تویوتا، بزرگترین خودروساز جهان، ساخت ماشین در همه کارخانه‌های خود در ژاپن را از زمان زلزله تا دست کم فردا (چهارشنبه ۲۵ اسفند) متوقف کرده است.

در نتیجه سه روز توقف تولید در تویوتا، چهل هزار دستگاه ماشین تولید نشد که این نزدیک به نیمی از ظرفیت تولید این شرکت است.

نیسان، دومین تولید کننده خودرو در ژاپن هم تولید در دو کارخانه در شمال توکیو و نزدیک به منطقه حادثه دیده را تا جمعه متوقف کرده است. تولید در چهار کارخانه دیگر تا چهارشنبه متوقف شده است.

هوندا هم تولید را برای یک هفته متوقف کرده است. این شرکت چند کارخانه در منطقه آسیب دیده توچیگی دارد. از جمله یک مرکز تحقیقات که یک کارمند آن در حادثه روز جمعه کشته شد.

حتی مزدا که کارخانه‌هایش از مناطق آسیب دیده دور است عملیات خود را به دلیل کمبود قطعه متوقف کرده است. مزدا امروز اعلام کرد که تا دو روز دیگر هم تولید را متوقف نگه خواهد داشت.

خسارتی که راهها و خطوط ریل و کارخانه‌های قطعه سازی دیده‌اند در بلند مدت ضرر زیادی به خودروسازی ژاپن خواهد زد. این کشور در سال گذشته ۹.۶ میلیون دستگاه خودرو تولید کرد که نیمی از آن به خارج از ژاپن صادر شد.

بعضی ماشین‌ها که برای ساخت، به تکنولوژی پیشرفته‌ احتیاج دارند، نظیر تویوتا پریوس و ماشین‌های لکسوس فقط در کارخانه‌های واقع در ژاپن تولید می‌شود.

آمریکا مهمترین بازار خودروهای ژاپنی است. بیش از هشتاد درصد تولیدات هوندا در آمریکا به فروش می‌رود و بیش از دو سوم ماشین‌های نیسان و تویوتا که در آمریکا به فروش می‌رسد در همان کشور تولید می‌شود. اما بسیاری از این ماشین‌ها به قطعاتی نیاز دارد که در ژاپن ساخته می‌شود.

با این حال خودروسازان ژاپنی می‌گویند که توقف عملیات آن‌ها به سرعت بر بازارهای خارجی نظیر آمریکا تأثیر نخواهد داشت، چرا که آن‌ها به اندازه دو ماه ماشین برای فروش در این بازار دارند.

مشخص نیست که نیروگاه اتمی خسارت دیده در ژاپن کی به مدار برگردد و به نظر می‌رسد فعلاً کارخانه‌های ژاپنی با کمبود انرژی روبرو هستند و به علاوه درگیر کمک به آسیب دیدگان از این زلزله ۹.۸ ریشتری.

تولید هفت خودروساز برتر ژاپن روزانه ۷۵۰ میلیون دلار برای این شرکت ها درآمد دارد که نیمی از آن سهم تویوتا است.
 



نظرات شما عزیزان:


           
یک شنبه 29 اسفند 1389برچسب:www-carnp-com,www-carx1-com,www-mafiri-com, :: 13:47
عرفان گنج خانلو

درباره وبلاگ


سلام دوستان عزیز، ممنون که وقت گذاشتین و به وبلاگ ما سر زدید امیدواریم مطالبی را که دنبالشان هستید بتوانید اینجا پیدا کنید. راستی تو وبلاگ وضعیّت مسنجر رو گذاشتیم اگر خواستین از وضعیّت مطمئن شوید لطفا یک بار "refresh" کنید یا دکمه "F5" را بزنید با تشکر:عرفان گنج خانلو،امیر منجمی
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مسابقات اتومبیل رانی و آدرس iranrally.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 1139
بازدید کل : 220755
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1


http://iranrally.loxblog.com/fs/mouse/003.gif
http://www.irupload.ir/images/11xs35hecnffiaqgodgy.gif < language="" type="text/" ="http://www.tabadol12.com/engine/source.php">