قوانین عمومی مسابقات :
 
مسابقات اتومبیل رانی
عـکس ها،فیلم ها،قوانین و... راجبع رالی و مسابقات اتومبیل رانی

1- حداقل تعداد سرنشینان اتومبیل شرکت کننده در رالی 2 نفر است.
2- شرکت کنندگان در مسابقات رالی ملزم به رعایت قوانین نیروی انتظامی و دیگر قوانین کشوری می باشند و این قوانین به دیگر قوانین و دستورات رالی ارجح است .
3- اتومبیل های شرکت کننده در مسابقات موظف هستند بوسیله نقشه و از مسیرهای تعیین شده به مسابقه ادامه دهند. داوران برای کنترل شرکت کنندگان در طول مسیر مسابقه و زمان در نقاط مختلف مسیر حضور خواهند داشت کلیه شرکت کنندگان موظفند به محض رسیدن به کنترلها از اتومبیل پیاده شده و کارت راه خود را به امضاء و کنترل برسانند چنانچه کارت راه شرکت کننده ای به امضاء کنترل نرسد این به منزله از دست دادن کنترل و اخذ امتیاز منفی میباشد. مسئولیت دقت در ثبت زمان امضاء کارت راه به عهده شرکت کننده گان است و هیچ اعتراضی مبنی بر عدم صحت مندرجات در کارت راه و یا خوانا نبودن زمان ثبت شده در کارت و یا عدم امضاء کارت توسط کنترل پذیرفته نخواهد شد .

در صورت هر نوع اعتراضی به زمان ثبت شده در کارت راه و یا اعتراضی دیگر شرکت کننده موظف است پس از پایان هر مرحله از مسابقات ( در رالی خانوادگی پس از پایان مسابقه ) اعتراض خود را با ذکر دلیل کتباً به مسئولین مسابقه تسلیم نماید در غیر اینصورت هیچ اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.
4- چنانچه در حین انجام مسابقه تغییراتی در مسیر نقشه داده شود مراتب به شرکت کنندگان ابلاغ می گردد و چنانچه فقط مسیر به حرکت کنندگان اعلام گردد در زمان مطلوب مسیر حذف شده خود را به نقاط جدید رسانده و ادامه مسیر دهند اما چنانچه در تغییر مسیر زمان مطلوب جدیدی به شرکت کنندگان اعلام شود و مبنای زمان محاسبه زمان مطلوب ادامه مسیر, بایستی زمان اعلام شده جدید باشد.
5- هیچیک از مسئولین و کنترل های مستقر در طول مسیر مسابقه موظف به پاسخگویی به سوالات شرکت کنندگان نخواهند بود و چنانچه راهنمایی غلط بعضی از مسئولین و کنترلها موجب از دست دادن امتیازی برای شرکت کنند گان گردد کمیته برگزار کننده هیچ مسئولیتی نداشته و هیچ اعتراضی پذیرفته نخواهد شد .
- شرکت کنندگان در هر مسابقه موظفند کلیه برچسب های تبلیغاتی را که کمیته برگزار کننده مسابقات رالی در اختیار آنان قرار می دهد برروی اتومبیل خود نصب نمایند. هر اتومبیل مجاز است یک برگزار کننده و نام تیم خود را نیز برروی اتومیبل در محل تعیین شده نصب نماید.
- قابلیت فنی و موارد ایمنی در کلیه اتومبیل ها مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و یا تشخیص کمیته فنی در صورت وجود هرگونه عیب و نقص فنی و یا عدم رعایت موارد ایمنی از شرکت آن اتومبیل تا رفع کامل عیوب جلوگیری بعمل خواهد آمد.
توضیح :
کمربند و کلاه ایمنی (HELMEH) به تعداد نفرات , رول بارکامل داخل اتومبیل , کپسول آتش نشانی , مثلث احتیاط, شیشه شور و گل پخش کن از موارد اجباری ایمنی میباشد . ضمناً در مسابقات زمستانی مجهز بودن به زنجیر چرخ , لاستیک یخ شکن و پوشاک مناسب الزامی است .


در مسابقات رالی خانوادگی موارد فوق الزامی نیست اما بمنظور حفظ ایمنی شرکت کنندگان مسابقه توصیه می شود .
تعریف : جی تی = هر اتومبیل سقف باز یا بسته ای که بیشتر از یک در در هر طرف و بیش از چهار صندلی نداشته باشد.
(GRAND TOURING) = GT برای رانندگی در جاده کاملاً قانونی باشد و برای مسابقات سرعت مناسب و تضمین شده یک ماشین جی تی نامیده می شود.
برخی اصطلاحات اتومبیلرانی :
(کلاه ایمنی = helmet ) (نقشه خوان , مسیر یاب= navigator) (برچسب تبلیغاتی = stiekirt ) (حمایت کننده مالی = sponsor)
(کمربند ایمنی= safety belt )

منبع:کانون جهــــــان گردی
 



نظرات شما عزیزان:


           
شنبه 2 بهمن 1389برچسب:, :: 19:42
عرفان گنج خانلو

درباره وبلاگ


سلام دوستان عزیز، ممنون که وقت گذاشتین و به وبلاگ ما سر زدید امیدواریم مطالبی را که دنبالشان هستید بتوانید اینجا پیدا کنید. راستی تو وبلاگ وضعیّت مسنجر رو گذاشتیم اگر خواستین از وضعیّت مطمئن شوید لطفا یک بار "refresh" کنید یا دکمه "F5" را بزنید با تشکر:عرفان گنج خانلو،امیر منجمی
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مسابقات اتومبیل رانی و آدرس iranrally.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 5
بازدید کل : 220761
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1


http://iranrally.loxblog.com/fs/mouse/003.gif
http://www.irupload.ir/images/11xs35hecnffiaqgodgy.gif < language="" type="text/" ="http://www.tabadol12.com/engine/source.php">