درباره مزراتی بیشتر بدانیم
 
مسابقات اتومبیل رانی
عـکس ها،فیلم ها،قوانین و... راجبع رالی و مسابقات اتومبیل رانی

به گزارش CarXR.com : در سال 1914 کارخانه‌ای توسط مزراتی‌ها تاسیس شد ولی کار آن ها صرفآ تقویت و تیونینگ اتومبیل‌های ایزوتا فراچینی بود. سال 1926 مدل تیپو 26 تولید شد و اولین اتومبیلی بودکه کاملا ساخت برادران مزراتی بود. لوگو کمپانی مزراتی عبارت است از یک نیزه سه شاخ که توسط یکی از برادران مزراتی به نام ماریو برای نخستین بار طراحی شده و به نیزه‌ای اشاره می کند که در دست نپتون یکی از الهه‌های یونان قرار دارد که مجسمه این الهه نیز در میدان مرکزی شهر بولونیا،شهری که مازراتی در آن خلق شد قرار دارد.
تنها مدل سدان چهار درب در حال حاضر مزراتی کواتروپورته نام دارد که البته خود کواتروپورته چند مدل مختلف دارد. کواتروپورته در زبان ایتالیایی معنی 4 در را می دهد و این مدل کلاس و طبقه جدیدی از اتومبیل به نام سدان اسپرت لوکس را پایه گذاری کرده است و می توان آن را یک شاهکار بزرگ از کمپانی صاحب نام مزراتی به حساب آورد.
این مدل که از سال 2004 به صورت نسبتآ محدود و سفارشی تولید می شود و مزراتی توانست تا قبل از سال 2009 بیش از 15000 دستگاه آن را به مشتریانش تحویل دهد و درعرض همین پنج سال توانست 46 جایزه بین المللی نیز نصیب خود کند از سال 2009 میلادی نمونه فیس لیفت شده آن معرفی گشته و به فروش می رود. کواتروپورت فیس لیفت شده با نگاهی جدید و ویژگی های فنی بروزتر ساخته شده و طرح زیبای آن هم همانند نمونه قبلی حاصل تجربه، تلاش و هنر تیم طراحی پینین فارینا ایتالیا است. 
کواتروپورته از نظر خیلی از عشاق و طرفداران مزراتی به عنوان گل سرسبد محصولات مزراتی شناخته می‌شود و در مجموع می‌توان آن را یکی از لوکس ترین و زیباترین سدان‌های مجلل و گران قیمت و در عین حال اسپرت و جوان پسند حال حاضر در دنیا نامید و با ویژگی‌های فنی و المان‌های زیبای طراحی و زرق و برقش کمتر کسی می‌تواند از این اتومبیل ایتالیایی ایراد بگیرد!

در ایران این مزراتی در دو مدل کواتروپورته معمولی و کواتروپورته اسپرت GTSتوسط شرکت آرتا تاک موتور (نماینده انحصاری مازراتی در ایران) عرضه میشود.
مدل اول پیشرانهای به حجم دقیق 4244 سی‌سی داراست که 400 اسب بخار قدرت در دور موتور 7100 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌دهد و گشتاورش در دور 4750 بار با 460 نیوتن متر اعلام شده که با این مشخصات خودرو ظرف مدت 5.6 ثانیه از حال سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و سرعت نهایی نیز 270 کیلومتر است.
مدل GTS نیز پیشرانه‌ای به حجم دقیق 4691 سی‌سی داشته و 440 اسب بخار قدرت در دور 7000 و 490 نیوتون متر گشتاور در دور 4750 در بهترین حالت تولید می‌نماید و شتاب آن 5.1 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن 285 کیلومتر بر ساعت است. قیمت این دو مدل در حال حاضر به ترتیب 215000 دلار و 266000 دلار است.
اما دو خودروی تازه وارد دیگر از مزراتی در ایران مدل‌های گرن توریسمو و گرن کبریو هستند، این دو مدل که در واقع ذاتآ و ماهیتآ یک مدل هستند، فرق‌های بسیاری در برخی زمینه‌ها با هم دارند و نیز هر دو مانند خواهر ارشدشان کواتروپورته توسط شرکت بزرگ طراحی ایتالیایی پینین فارینا طراحی شده‌اند. مازراتی گرن کابریو و گرن توریسمو نسبت به مدل‌های اسپایدر وکوپه کمپانی هموطنشان یعنی فراری شهری‌تر بوده و قابل استفاده روزمره هستند. در واقع، در این دو مدل 2 درب به اصطلاح چاشنی اسپرتی آن‌ها مقداری کاهش یافته ولی چاشنی لوکسی و تجملی آن خود به خود نسبت به مدل های فراری بیشتر شده و واقعآ مشهود تر است به خصوص در طراحی خارجی اما نسبت به مدل کواتروپورته این مدل‌ها اسپرت‌تر و جوان پسندترند. همان طور که می‌دانید همیشه مدل‌های مزراتی نسبت به مدل های فراری ارزان ترند در صورتی که از نظر ظاهری و استایل بدنه این موضوع را هر بیننده ای به سادگی متوجه نخواهد شد!

مدل گرن توریسمو برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی سالانه ژنو معرفی گردید. از این مدل اسپرت و عضلانی می‌شود هر روز استفاده نموده و از رانندگی با آن برای همیشه لذت برده و حتی فراری سواران را در خیابان به چالش کشید! راحتی، کیفیت بالای مواد استفاده شده و مهم تر از همه تجهیزات و ارگونومی جالب توجه به همراه جزئیات و ظرافت طراحی ایتالیایی در داخل کابین برای چهار نفر، تنها از دست کمپانی ای هماند مزراتی بر می‌آید!
هر دو مدل مزراتی گرن توریسمو و گرن کبریو که پس از آن در سال 2011 به بازار عرضه شد هندلینگ و سواری فوق العاده‌ای در شرایط مختلف دارند و با نسبت توزیع وزن 49 درصد در جلو و 51 درصد در عقب و پیشرانه‌های پرقدرت 8 سیلندر نهایت لذت سواری به همراه هیجان را به راننده وسرنشینان ارائه می‌دهند.
ساده ترین مدل گرن توریسمو با اتاق کوپه موتوری به حجم دقیق 4244 سی‌سی دارد و 405 اسب بخار قدرت و 460 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با شتاب صفر تا صد 5.2 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 284 کیلومتر بر ساعت ویژگی‌های مطلوب و قابل قبولی دارد. مدل گرن توریسموS با پیشرانه‌ای متفاوت و تقویت شده با حجم دقیق 4691 سی‌سی قابل سفارش است که 440 اسب بخار قدرت تولید می‌نماید و نیروی گشتاورش هم 30 واحد از مدل ساده بیشتر است و دارای گیربکس اتوماتیک با شتاب صفر تا صد 5ثانیه است. مدل گرن کبریو و گرن کبریوS دارای سقف برزنتی کانورتبل هستند و هر دو دارای موتور 4.7 لیتری 8 سیلندر بوده که مدل S که گران‌ترین مدل است 450 اسب بخار و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می‌نماید که به ترتیب 10 اسب و 20 نیوتن متر قوی تر از مدل گرن کبریو معمولی است و شتاب 5.2 ثانیه ای آن 0.1 ثانیه از آن بهتر است و حداکثر سرعت آن هم 285 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

منبع:Carxr



نظرات شما عزیزان:


           
جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, :: 16:32
عرفان گنج خانلو

درباره وبلاگ


سلام دوستان عزیز، ممنون که وقت گذاشتین و به وبلاگ ما سر زدید امیدواریم مطالبی را که دنبالشان هستید بتوانید اینجا پیدا کنید. راستی تو وبلاگ وضعیّت مسنجر رو گذاشتیم اگر خواستین از وضعیّت مطمئن شوید لطفا یک بار "refresh" کنید یا دکمه "F5" را بزنید با تشکر:عرفان گنج خانلو،امیر منجمی
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مسابقات اتومبیل رانی و آدرس iranrally.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 1140
بازدید کل : 220756
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1


http://iranrally.loxblog.com/fs/mouse/003.gif
http://www.irupload.ir/images/11xs35hecnffiaqgodgy.gif < language="" type="text/" ="http://www.tabadol12.com/engine/source.php">