فروش خودرو در ایران نصف شد
 
مسابقات اتومبیل رانی
عـکس ها،فیلم ها،قوانین و... راجبع رالی و مسابقات اتومبیل رانی

این روزها، سردی بازار خودروی کشور با سرمای هوا همراه شده و خرید و فروش از رونق افتاده‌ است. این در حالی است که فعالان بازار برای این بی رونقی دلایل مختلفی ارائه می‌کنند.

برخی از آنها معتقدند که پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها که از ۲۸ آذر ماه امسال آغاز و منجر به گرانی سوخت شد، مشتریان به نوعی با بازار خودرو قهر کرده و برای خرید‌، بسیار محتاط شده اند. در حال حاضر‌، بنزین سهمیه‌ای با قیمت لیتری ۴۰۰ تومان عرضه می‌شود و هر لیتر بنزین آزاد نیز قیمتی برابر با ۷۰۰ تومان دارد و این موضوع‌، بر روند خرید و فروش در بازار خودرو ‌، تاثیر منفی گذاشته است.

در این مورد حتی برخی نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت معتقدند فروش خودرو طی دی ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌، تقریباً نصف شده است. اگرچه معمولاً رکود در بازار هر کالایی‌، باعث کاهش قیمت آن کالا می‌شود اما ظاهراً خودرو از این قائده مستثنی است‌، چراکه رکود بازار‌، چندان باعث کاهش قیمت خودروهای داخلی نشده است. از بازار خودروهای وارداتی نیز این گونه خبر می‌رسد که اوضاع خرید و فروش‌، بسیار راکد بوده و بازار به نوعی تعطیل است.

آن طور که فروشندگان خودروهای خارجی می‌گویند‌، طی یک ماه گذشته‌، فروش آنها افتی شدید داشته است. به گفته آنها‌، در روز تعداد بسیار محدودی از مشتریان به نمایشگاه‌های خودروهای وارداتی می‌آیند‌، که بیشترشان تنها به پرسیدن قیمت بسنده می‌کنند. این رکود در بازار وارداتی‌ها‌، اگرچه قیمت برخی خودروها را کاهش داده‌ است، اما باز هم تاثیر خاصی بر افزایش فروش آنها نگذاشته است. در این بین ظاهراً فقط خودرو چینی «MG» فروش خوبی دارد که این موضوع به دلیل جدید بودن این خودرو در بازار ایران است.

حجم موتور خودروهای وارداتی معمولاً بالا است و در نتیجه مصرف سوخت این ماشین‌ها زیاد است. این موضوع با توجه به اجرای قانون یارانه‌ها‌، دلیل اصلی افت فروش آنها به حساب می‌آید. رکود بازار خودروی کشور در شرایطی است که نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت امیدی ندارند تا شب عید رونق به بازار خودرو برگردد و معتقدند تا روزهای پایانی سال‌، مشتریان رغبت چندانی برای خرید خودرو از خود نشان نخواهند داد. به هر حال تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای مسافرت است و مسافرت با خودرو شخصی نیز یکی از انگیزه‌های خرید خودرو در ایران به شمار می‌رود.

ثبات قیمت محصولات ایران خودرو

آن طور که از بازار محصولات ایران خودرو خبر می‌رسد‌، تغییر قیمت خاصی در نمودار این خودروها طی هفته جاری رخ نداده است. در حال حاضر‌، پژو‌ ۲۰۶ تیپ ۲ قیمتی برابر با ۱۴ میلیون تومان دارد‌، قیمت این ماشین در بازار از از قیمت کارخانه‌ای آن ارزان‌تر است. قیمت پژو ۴۰۵ بنزینی هم قیمتی معادل ۱۳ میلیون و ششصد هزار تومان است و پژو پارس بنزینی ۱۷ میلیون و هشتصد هزار تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت مدل اتوماتیک پژو ۲۰۷ نیز که جدیدترین محصول ایران خودرو است‌، ۲۰ میلیون تومان است، اما نوع دنده ای آن ۱۸ میلیون و پانصد هزار تومان به فروش می‌رسد.

از دیگر محصولات ایران خودرو. قمیت سمند LX بنزینی ۱۴ میلیون و نهصد هزار تومان است و سمند سورن نیز ۱۶ میلیون و چهارصد هزار تومان قیمت دارد.

سایپا هم بدون تغییر

پراید و ریو دو محصول شرکت سایپا است که هفته با ثباتی را در بازار خودرو پشت سر گذاشت. در حال حاضر‌، پراید بنزین سوز صبا با قیمت هفت میلیون و ششصد و پنجاه هزار تومان به فروش می‌رسد و قسمت ریو نیز ۱۴ میلیون و سیصد هزار تومان است. از پارس‌خودرو (زیرمجموعه سایپا) نیز خبر می‌رسد که محصولات این شرکت نیز تغییر قیمت خاصی را تجربه نکرده است. در حال حاضر‌، ماکسیمای اتوماتیک با وجود بروز اخباری مبنی بر افت قیمت پنج میلیون تومانی‌، همچنان ۳۹ میلیون و نهصد و بیست و پنج هزار تومان خرید و فروش می‌شود. مگان اتوماتیک نیز ۳۱ میلیون و پانصد هزار تومان قیمت دارد و قیمت نوع دنده ای آن نیز ۲۶ میلیون و دویست هزار تومان است.

دوگانه سوزها

این روزها تفاوت قیمت گاز و بنزین‌، باعث رونق بازار خودروهای دوگانه سوز شده است. آنطور که فعالان بازار می‌گویند‌، در حال حاضر پژو ۴۰۵ دوگانه سوز قیمتی برابر با ۱۴ میلیون و ششصد هزار تومان دارد و پارس دوگانه نیز ۱۸ میلیون و چهارصد هزار تومان خرید و فروش می‌شود. سمند LX پایه گازسوز (EF7) هم با قیمت ۱۷ میلیون و دویست هزار تومان به فروش می‌رسد. از بازار پراید دوگانه سوز نیز خبر می‌رسد که این خودرو در بهترین رنگ‌، ۹ میلیون و دویست هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
 



نظرات شما عزیزان:


           
جمعه 1 بهمن 1389برچسب:, :: 13:3
عرفان گنج خانلو

درباره وبلاگ


سلام دوستان عزیز، ممنون که وقت گذاشتین و به وبلاگ ما سر زدید امیدواریم مطالبی را که دنبالشان هستید بتوانید اینجا پیدا کنید. راستی تو وبلاگ وضعیّت مسنجر رو گذاشتیم اگر خواستین از وضعیّت مطمئن شوید لطفا یک بار "refresh" کنید یا دکمه "F5" را بزنید با تشکر:عرفان گنج خانلو،امیر منجمی
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مسابقات اتومبیل رانی و آدرس iranrally.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 137
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 159
بازدید ماه : 137
بازدید کل : 220893
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1


http://iranrally.loxblog.com/fs/mouse/003.gif
http://www.irupload.ir/images/11xs35hecnffiaqgodgy.gif < language="" type="text/" ="http://www.tabadol12.com/engine/source.php">