مسابقات اتومبیل رانی
عـکس ها،فیلم ها،قوانین و... راجبع رالی و مسابقات اتومبیل رانی

نمایشگاه خودروی دیترویت سال 2011 میلادی‌، در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود‌ که مسوولان آن‌، پنج خودرو برتر نمایشگاه را معرفی کردند.

این خودروها محصول شرکت‌هایی مانند تویوتا‌، بیوک و هیوندایی به حساب می‌آیند.
نمایشگاه خودرو دیترویت 2011‌، با تب و تاب زیادی کار خود را آغاز کرد‌.
پیش از اینکه نمایشگاه برگزار شود‌، اخبار زیادی در مورد حاضران در نمایشگاه و غایبان به گوش می‌رسید و دلیل این غیبت‌، باز هم مشکلات مالی و بحران اقتصادی دنیا عنوان شد. شاید یکی از شناخته شده ترین شرکت‌های غایب در این نمایشگاه شرکت خودروسازی نیسان موتورز باشد که به دلیل تمرکز برای جذب سهم بیشتری از بازار مصرف کشورهای در حال توسعه دنیا‌، از حضور در نمایشگاه دیترویت 2011 انصراف داده است. البته مقامات شرکت نیسان تلاش برای کاهش هزینه‌ها و عدم عرضه مدل تازه را از دیگر دلایل عدم حضور در دیترویت دانسته اند. با این حال‌، نمایشگاه امسال‌، بدون حضور امثال نیسان نیز زرق و برق زیادی دارد‌. صدها خودروی هیبریدی جدید که توسط برندهای مطرحی همچون فولکس واگن و بی ام و تولید شده اند‌، در کنار خودروهای کانسپتی که برای نسل‌های آینده بشر عرضه خواهند شد‌، هزاران نفر از مردم را برای بازدید به این نمایشگاه کشاند.


طبق آمارهای موجود‌، شمار شرکت کنندگان در نمایشگاه خودروی سال جاری میلادی‌، از سال 2010 میلادی و حتی سال‌های قبل از آن هم بیشتر بوده است‌، که بسیاری از کارشناسان دلیل این موضوع را بازگشت رونق به بازار خودرو و اقتصاد دنیا می‌دانند.


در روزهای اولیه این نمایشگاه‌، روزانه بیش از 89 هزار نفر از آن بازدید کرده‌اند که رقم بی‌‌سابقه‌ای است‌. اگر همین روند تا انتهای نمایشگاه ادامه داشته باشد‌، شمار کل بازدیدکنندگان از نمایشگاه خودروی دیترویت به بیشتر از 750 هزار نفر خواهد رسید‌؛ در حالی که در سال گذشته میلادی در مجموع 715 هزار نفر از نمایشگاه دیدن کردند‌. شمار افرادی که در سال 2009 میلادی از نمایشگاه خودروی دیترویت‌، بازدید به عمل آوردند‌، کمتر از 690 هزار نفر بوده‌ که البته دلیل آن نیز بحران اقتصادی و مشکلات مالی اغلب مردم آمریکا و حتی مردم دیگر کشورهای صنعتی بوده است.


در نمایشگاه امسال‌، خودروهای جدیدی به چشم می‌خورد که به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران صنعتی‌، این موضوع می‌تواند گام تازه‌ای در جهت توسعه صنعت خودروسازی جهان باشد.
پنج خودرو برتر نمایشگاه دیترویت 2011
اما مسوولان نمایشگاه به رسم هر ساله، خودروهای برتر نمایشگاه 2011 دیترویت را نیز معرفی کرده‌اند.


پنج خودروی برتری که در این نمایشگاه به چشم می‌آیند‌، به ترتیب زیر هستند.
1- خودروی RSR پورشه که یک خودروی کوپه دو در به حساب می‌آید و بر مبنای تکنولوژی تولید خودروهای هیبریدی طراحی و تولید شده است‌.
طرح اولیه این خودرو از خودروی GT3911 گرفته شده‌، که در زمره پرفروش‌ترین خودروهای پورشه قرار داشت. موتور V8 این خودرو قدرتی بیشتر از 653 اسب بخار دارد و ویژگی مهم آن‌، رنگی است که پورشه برای آن تولید کرده است‌. رنگ براق و منحصر به فرد خودروهای این مدل‌، سبب شده که آنها در زمره چشمگیرترین و زیباترین خودروهای نمایشگاه دیترویت باشند‌.
2- دومین محصول برتر این نمایشگاه خودروی C-MAX تولید شرکت فورد است‌، که یک خودروی پنج سرنشین محسوب می‌شود. این خودرو اولین محصول هیبریدی (بنزینی – الکتریکی) تولید شرکت فورد است‌، که از نیمه دوم سال 2011 میلادی تولید انبوه آن آغاز خواهد شد. C-MAX می‌تواند با شارژ اولیه باتری و باک اولیه بنزین خود‌، تا مسافت 500 مایل را طی کند و نکته مهم اینجا است که شارژ باتری آن کمتر از 5 ساعت زمان نیاز دارد‌، که در میان خودروهای الکتریکی تحول بزرگی به حساب می‌آید‌.
3- سومین محصول برتر این نمایشگاه‌، خودروی Veloster تولید شرکت کره‌ای هیوندایی است‌.
این خودروی سه در با یک درب در سمت چپ و دو درب در سمت راست طراحی شده و موتور چهار سیلندر آن 6/1 لیتر گنجایش دارد. این خودرو برای طی مسافت 40 مایل در بزرگراه‌ها و محیط‌های کم ترافیک‌، یک گالن بنزین مصرف می‌کند‌. طراحی منحصر به‌فرد درب‌های Veloster‌، یکی از تفاوت‌های اصلی آن نسبت به دیگر خودروهای موجود در نمایشگاه به حساب می‌آید.
4- خودروی verano تولید شرکت خودروسازی بیوک از دیگر خودروهای برتر موجود در نمایشگاه دیترویت است. این محصول اولین خودروی کامپکت لوکس به شمار می‌رود‌، که توسط بیوک تولید شده است. دست‌اندرکاران طراحی این خودرو اعلام کردند که مدل استاندارد آن‌، با موتوری به گنجایش 4/2 لیتر و مجهز به دنده اتوماتیک شش سرعته به بازار عرضه خواهد شد.
این خودرو از نیمه دوم سال 2011 میلادی به بازار مصرف عرضه می‌شود و چون اولین خودروی لوکس بیوک است از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.
5- اما پنجمین خودروی شاخص در این نمایشگاه‌، پیروس تولید شرکت تویوتا است که یک خودروی کانسپت تازه محسوب می‌شود. البته شرکت تویوتا اطلاعات دقیقی در مورد شکل ظاهری آن ارائه نکرده است‌ تنها نکته‌ای که تویوتا در مورد این خودرو عنوان کرده‌، این است که مصرف سوخت آن نسبت به دیگر خودروهای هیبریدی تولید تویوتا کمتر است‌. تویوتا تاکید کرده که این خودرو برای نسل جوان طراحی و تولید شده است و از نیمه اول سال 2012 میلادی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.


علاوه بر این پنج خودرو‌، می‌توان از خودروهای کانسپتی که در این نمایشگاه به چشم می‌خورند هم صحبت به میان آورد. گفته می‌شود در نمایشگاه امسال‌، شمار خودروهای کانسپت بیشتر از سال گذشته بوده و دلیل آن نیز‌، امیدوار شدن خودروسازان به آینده بازار خودرو اعلام شده است.
به هر حال نمایشگاه امسال هم همچون بیست و سه نمایشگاه دیگری که در دیترویت برگزار شده است‌، یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های خودرو در جهان به شمار می‌آید و تمامی‌ کارشناسان صنعت خودروسازی تحولات آن را پیگیری می‌کنند‌.


 


           
جمعه 1 بهمن 1389برچسب:, :: 13:15
عرفان گنج خانلو

آئودی هفته گذشته در نمایشگاه دیترویت مدل 2012 A6 را رونمایی کرد اما این خودرو ساز مطمئن نیست که چه زمانی این مدل برای فروش ارایه خواهد شد.

مدیرعامل آئودی در امریکا در این باره گفت : جدول زمانی برای ارایه آئودی هیبریدی A6 هنوز در حال تنظیم است.

ممکن است ارایه یک سدان لوکس از این مدل تا سال 2015 میسر نباشد اما مسوولان این شرکت می گویند انها از اینکه وقت بیشتری برای ارایه یک خودرو سوپر شارژhp 300 صرف می کنند خوشحال هستند.
 


           
جمعه 1 بهمن 1389برچسب:, :: 13:12
عرفان گنج خانلو

کیا جزییات تازه ای از نسل بعدی Picanto را برای خریداران انگلیسی منتشر کرده است.
براساس این جزییات ، خریداران این مدل تازه با یک خودرو کاملا جدید رو به رو خواهند بود که کمی بزرگتر و طراحی بیرونی آن کمی تهاجمی تر است.

به طور سنتی Picanto تا کنون به عنوان یک خودرو 5 درب هاچ بک عرضه شده است اما کیا می گوید: برای نخستین بار خریداران انگلیسی قادر خواهند بود از مزیت های خودرو 3 درب جدید دیگری استفاده کنند.

کیا همچنین گزینه های دیگری را نیز ارایه می کند از جمله اینکه خریداران می توانند موتورهای بنزینی 1.0 لیتری و 1.2 لیتری را انتخاب کنند.

کیا اعلام کرده است که هر موتور به شکل LPG, bi-fuel و flex-fuel بسته به تقاضای بازار در دسترس خواهد بود.

این شرکت زمان فروش Picanto جدید را اعلام نکرده است اما قصد دارد آن را درنمایشگاه ژنو به نمایش بگذارد.
 


           
جمعه 1 بهمن 1389برچسب:, :: 13:8
عرفان گنج خانلو

عصر خودروهای سبز اسپرت به سرعت نزدیک می شود.
پورشه مدل 918RSR را در نمایشگاه دیترویت 2011 رونمایی کرد و آئودی تقریبا در هر نمایشگاه خودرو یکی مدل های مفهومی اش را در این گروه به نمایش می گذارد.

مرسدس بنز هم با ارایه SLS AMG E-Cell نشان داد که با خودروهای قدرتمند الکتریکی غریبه نیست.

وحالا خودروهای AMG برای کاهش مصرف بنزین با بکار گیری موتور بنزینی و نوعی انتقال قدرت الکتریکی هیبریدی آماده است.

به این ترتیب خانواده AMG به عنوان خودرو های هیبریدی در سال های آینده در دسترس خواهند بود.
 


           
جمعه 1 بهمن 1389برچسب:CarX1,Iranrally,mafiri, :: 13:6
عرفان گنج خانلو

این روزها، سردی بازار خودروی کشور با سرمای هوا همراه شده و خرید و فروش از رونق افتاده‌ است. این در حالی است که فعالان بازار برای این بی رونقی دلایل مختلفی ارائه می‌کنند.

برخی از آنها معتقدند که پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها که از ۲۸ آذر ماه امسال آغاز و منجر به گرانی سوخت شد، مشتریان به نوعی با بازار خودرو قهر کرده و برای خرید‌، بسیار محتاط شده اند. در حال حاضر‌، بنزین سهمیه‌ای با قیمت لیتری ۴۰۰ تومان عرضه می‌شود و هر لیتر بنزین آزاد نیز قیمتی برابر با ۷۰۰ تومان دارد و این موضوع‌، بر روند خرید و فروش در بازار خودرو ‌، تاثیر منفی گذاشته است.

در این مورد حتی برخی نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت معتقدند فروش خودرو طی دی ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌، تقریباً نصف شده است. اگرچه معمولاً رکود در بازار هر کالایی‌، باعث کاهش قیمت آن کالا می‌شود اما ظاهراً خودرو از این قائده مستثنی است‌، چراکه رکود بازار‌، چندان باعث کاهش قیمت خودروهای داخلی نشده است. از بازار خودروهای وارداتی نیز این گونه خبر می‌رسد که اوضاع خرید و فروش‌، بسیار راکد بوده و بازار به نوعی تعطیل است.

آن طور که فروشندگان خودروهای خارجی می‌گویند‌، طی یک ماه گذشته‌، فروش آنها افتی شدید داشته است. به گفته آنها‌، در روز تعداد بسیار محدودی از مشتریان به نمایشگاه‌های خودروهای وارداتی می‌آیند‌، که بیشترشان تنها به پرسیدن قیمت بسنده می‌کنند. این رکود در بازار وارداتی‌ها‌، اگرچه قیمت برخی خودروها را کاهش داده‌ است، اما باز هم تاثیر خاصی بر افزایش فروش آنها نگذاشته است. در این بین ظاهراً فقط خودرو چینی «MG» فروش خوبی دارد که این موضوع به دلیل جدید بودن این خودرو در بازار ایران است.

حجم موتور خودروهای وارداتی معمولاً بالا است و در نتیجه مصرف سوخت این ماشین‌ها زیاد است. این موضوع با توجه به اجرای قانون یارانه‌ها‌، دلیل اصلی افت فروش آنها به حساب می‌آید. رکود بازار خودروی کشور در شرایطی است که نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت امیدی ندارند تا شب عید رونق به بازار خودرو برگردد و معتقدند تا روزهای پایانی سال‌، مشتریان رغبت چندانی برای خرید خودرو از خود نشان نخواهند داد. به هر حال تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای مسافرت است و مسافرت با خودرو شخصی نیز یکی از انگیزه‌های خرید خودرو در ایران به شمار می‌رود.

ثبات قیمت محصولات ایران خودرو

آن طور که از بازار محصولات ایران خودرو خبر می‌رسد‌، تغییر قیمت خاصی در نمودار این خودروها طی هفته جاری رخ نداده است. در حال حاضر‌، پژو‌ ۲۰۶ تیپ ۲ قیمتی برابر با ۱۴ میلیون تومان دارد‌، قیمت این ماشین در بازار از از قیمت کارخانه‌ای آن ارزان‌تر است. قیمت پژو ۴۰۵ بنزینی هم قیمتی معادل ۱۳ میلیون و ششصد هزار تومان است و پژو پارس بنزینی ۱۷ میلیون و هشتصد هزار تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت مدل اتوماتیک پژو ۲۰۷ نیز که جدیدترین محصول ایران خودرو است‌، ۲۰ میلیون تومان است، اما نوع دنده ای آن ۱۸ میلیون و پانصد هزار تومان به فروش می‌رسد.

از دیگر محصولات ایران خودرو. قمیت سمند LX بنزینی ۱۴ میلیون و نهصد هزار تومان است و سمند سورن نیز ۱۶ میلیون و چهارصد هزار تومان قیمت دارد.

سایپا هم بدون تغییر

پراید و ریو دو محصول شرکت سایپا است که هفته با ثباتی را در بازار خودرو پشت سر گذاشت. در حال حاضر‌، پراید بنزین سوز صبا با قیمت هفت میلیون و ششصد و پنجاه هزار تومان به فروش می‌رسد و قسمت ریو نیز ۱۴ میلیون و سیصد هزار تومان است. از پارس‌خودرو (زیرمجموعه سایپا) نیز خبر می‌رسد که محصولات این شرکت نیز تغییر قیمت خاصی را تجربه نکرده است. در حال حاضر‌، ماکسیمای اتوماتیک با وجود بروز اخباری مبنی بر افت قیمت پنج میلیون تومانی‌، همچنان ۳۹ میلیون و نهصد و بیست و پنج هزار تومان خرید و فروش می‌شود. مگان اتوماتیک نیز ۳۱ میلیون و پانصد هزار تومان قیمت دارد و قیمت نوع دنده ای آن نیز ۲۶ میلیون و دویست هزار تومان است.

دوگانه سوزها

این روزها تفاوت قیمت گاز و بنزین‌، باعث رونق بازار خودروهای دوگانه سوز شده است. آنطور که فعالان بازار می‌گویند‌، در حال حاضر پژو ۴۰۵ دوگانه سوز قیمتی برابر با ۱۴ میلیون و ششصد هزار تومان دارد و پارس دوگانه نیز ۱۸ میلیون و چهارصد هزار تومان خرید و فروش می‌شود. سمند LX پایه گازسوز (EF7) هم با قیمت ۱۷ میلیون و دویست هزار تومان به فروش می‌رسد. از بازار پراید دوگانه سوز نیز خبر می‌رسد که این خودرو در بهترین رنگ‌، ۹ میلیون و دویست هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
 


           
جمعه 1 بهمن 1389برچسب:, :: 13:3
عرفان گنج خانلو

4 مطلب در باره ی ماشین 



ادامه مطلب ...

           
جمعه 1 بهمن 1389برچسب:, :: 12:27
عرفان گنج خانلو

همزمان با آغاز نمایشگاه دیترویت، کادیلاک اعلام کرد که از امسال با مدل CTS-V کوپه در بخش رقابت جهانی مسابقات کلوپ ماشین‌های اسپورت آمریکا شرکت می‌کند. این مسابقات، در بین مسابقاتی که  با ماشین‌های تولید انبوه در آمریکای شمالی برگزار می‌شود، بیشترین اعتبار را دارد.

کلوپ ماشین‌های اسپورت آمریکا از سال ۱۹۴۴ کارش را با برگزاری مسابقات مختلف در سطوح آماتور و حرفه‌ای آغاز کرد. مسابقات رقابت جهانی این سازمان به فرصتی برای خودروسازان تبدیل شده است تا ماشین‌های خود را در شرایط مسابقه و برابر رقبایشان محک بزنند. هر فصل مسابقات شامل ده مسابقه است که هر کدام پنجاه دقیقه طول می‌کشد. در سال ۲۰۱۰ ولوو قهرمان سازندگان شد و پورشه و دوج، دوم و سوم شدند.

دان باتلر، معاون کادیلاک در بخش بازاریابی درباره حضور در این مسابقات گفت: «حضور در این مسابقات فرصتی است تا برتری کیفیت محصولاتمان را برابر بهترین رقیبان، در پیست مسابقه ثابت کنیم». جیم کمپ‌بل، معاون جنرال موتورز در بخش مسابقات و کیفیت محصولات هم معتقد است که این مسابقات به فرصتی برای آزمایش ماشین‌های کادیلاک تبدیل خواهد شد: «از تجربه‌ای که در پیست مسابقه به دست می‌آوریم، استفاده خواهیم کرد تا مطمئن شویم سری V کادیلاک همیشه در بالاترین سطح کارایی قرار دارد.» کادیلاک  بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ در این مسابقات حاضر بود و موفق شد با مدل CTS-V اسپورت سدان، دو بار در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷، قهرمانی سازندگان را به دست آورد. این کارخانه در سال ۲۰۰۵ با رانندگی اندی پیلگیریم، قهرمانی رانندگان را هم کسب کرد.

امسال کادیلاک با دو تیم در مسابقات حاضر خواهد شد. این شرکت، ماشین‌های خود را با همکاری شرکت مهندسی پرات و میلر برای مسابقه آماده کرده است. هنوز جزییات فنی این ماشین‌ها اعلام نشده، اما مدل خیابانی CTS-V کوپه با موتور هشت سیلندر ۶.۲ لیتری، ۵۵۶ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و کادیلاک ادعا می‌کند می‌تواند صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت را زیر چهار ثانیه طی کند و حداکثر سرعت آن ۳۰۷ کیلومتر در ساعت است.

کادیلاک پس از رونمایی از ماشین خود در نمایشگاه دیترویت، آزمایش آن را در پیست بین‌الملی سبرینگ در ایالت فلوریدا آغاز کرده است. اولین مسابقه هم در همین ایالت در تاریخ ۵ فروردین سال آینده (۲۵ مارس ۲۰۱۱) در شهر سنت‌پیترز‌بورگ برگزار خواهد شد.

عکس: جنرال‌موتورز


           
پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:, :: 22:12
عرفان گنج خانلو

  یک shooting brake 

این مدل جالب بر روی 612 Scaglietti کوپه پایه ریزی خواهد شد.

مسوولان شرکت فراری معتقدند که این مدل مفهومی در نمایشگاه ژنو خواهد درخشید و حتی حیرت کسانی را که قبلا آن را دیده اند بر خواهد انگیخت.

این نخستین مدل مفهومی تولید شده از زمان قطع همکاری طراحان سابق فیات وطراحی خانگی درفراری است. تیم تازه برای جایگزینی مدل جدید سخت در تلاش هستند.

shooting brake یک استیشن 2 درب است و انتظار نمی رود که قدرت این مدل بیشتر باشد هرچند که گفته می شود استیشن ها سنگین تر از کوپه هستند.

612 Scaglietti که مدل تازه بر آن پایه ریزی شده حامل قدیمی ترین موتور 12 سیلندر فراری با hp 533 است.
 


           
دو شنبه 27 دی 1389برچسب:, :: 18:52
عرفان گنج خانلو

                              تقويم مسابقات - اتومبیلراني - سرعت 

سرعت
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۸۹

سرعت
جمعه ۶ اسفند ۱۳۸۹

سرعت
جمعه ۸ بهمن ۱۳۸۹

محل برگزاری مسابقات:

ضلع غربی ورزشگاه آزادی (پیست اتومبیل رانی)
 


           
دو شنبه 27 دی 1389برچسب:, :: 18:31
عرفان گنج خانلو

 

 

برای دیدن ادامه عکس ها به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب ...

           
یک شنبه 26 دی 1389برچسب:, :: 20:13
عرفان گنج خانلو
درباره وبلاگ


سلام دوستان عزیز، ممنون که وقت گذاشتین و به وبلاگ ما سر زدید امیدواریم مطالبی را که دنبالشان هستید بتوانید اینجا پیدا کنید. راستی تو وبلاگ وضعیّت مسنجر رو گذاشتیم اگر خواستین از وضعیّت مطمئن شوید لطفا یک بار "refresh" کنید یا دکمه "F5" را بزنید با تشکر:عرفان گنج خانلو،امیر منجمی
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مسابقات اتومبیل رانی و آدرس iranrally.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 1126
بازدید کل : 220742
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


http://iranrally.loxblog.com/fs/mouse/003.gif
http://www.irupload.ir/images/11xs35hecnffiaqgodgy.gif < language="" type="text/" ="http://www.tabadol12.com/engine/source.php">